marți, 11 octombrie 2011

Activitatea nr.3: 3.10-7.10

Tema pentru acasa: 

Care sunt componentele majore ale unui motor de cautare?
Alegeţi răspunsurile corecte din variantele de mai jos.
  1. portalul
  2. programul robot
  3. indexul sau catalogul
  4. documentul primar
  5. software-ul de căutare
Alegeţi acronimul care corespunde comerţului electronic cu amănuntul.

Tema nr.1: Structura unui site Web
Tipuri de site-uri Web
Structura unei pagini din cadrul unui site Web 
            Elemente de conţinut ale paginilor Web;  
              Ierarhia paginilor în cadrul site-ului Web;  
              Sistemul de link-uri, pagina de start.   
Cerinţe de prezentare a informaţiilor intro pagina Web: conţinut,  acurateţe, lizibilitate, design, conformitate cu cerinţele proiectului.   

Dupa functiile îndeplinite de Web-site, acestea sunt clasificate în:
  • site-uri de navigare si 
  • site-uri finale
Primul tip de site-uri se utilizeaza :
    • pentru regasirea resurselor, 
    • pentru atragerea vizitatorilor, ca mai apoi ei sa se întoarca pe aceste locatii. 
    Al doilea tip – sunt site-uri de prezentare a firmei sau al unui produs al sau.
      Site-uri de cautare (Cataloage, indexuri)
      Sisteme de cautare - Scopul sistemelor de cautare este de a propune referinte la site-uri din Internet în corespundere cu cererea introdusa de catre utilizator (AltaVista; Yandex; Google s. a.)

      Sistemele de cautare sunt compuse din trei parti componente:
      1) Masina de cautare (paianjen, omida sau robot)
      2) Indecsii sistemului de cautare
      3) Software-ul de cautare

      Cele mai cunoscute sisteme de cautare internationale sunt: www.google.com; www.altavista.com www.lycos.com; s.a.
      Dintre sistemele de cautare romanesti se pot evidentia www.linkuri.ro; www.fast.ro. s.a.

      Cataloage
             Unica deosebire între serverele-cataloagelor si sisteme de cautare o reprezinta faptul ca în primele cautarea se efectueaza de catre utilizator dupa o structura a cataloagelor, organizata tematic si ierarhic. Înregistrarea resurselor în cataloage nu se face în mod automat ci prin plasarea referintelor de catre fiecare detinator de informatii.
      Cel mai cunoscut catalog este www.yahoo.com
      Din cele romanesti putem mentiona www.linkuri.ro).


      Site-uri tematice (de initiere în careva tematica)
            Alaturi de functiile de cautare si acces site-urile tematice ofera un continut informational pe o oarecare tematica (în afara de cataloage si indecsi are si continut pe care îl administreaza).
            Exemplu de site de initiere ce se adreseaza acelor persoane care vor sa demareze o afacere online. careva tematica poat fi dat www.e-business/ebooks/E-books.htm
      Portaluri
            Cele mai mari locatii tematice au primit denumirea de portal – întrunind o parte semnificativa sau toate componentele infrastructurii intelectuale a Internetului.
             Portal – un web-site destinat unui auditoriu specific, care asigura:
      • Unificarea informatiei adunate si livrarea acesteia catre auditoriul dat.
      • Lucrul de grup si serviciile colective.
      • Accesul la serviciile si anexele propuse pentru auditoriul ales, care are loc în baza unei personalizari acerbe.
      Portalurile se împart în trei tipuri:
      • Megaportal
      • Portaluri verticale
      • Portaluri „business to business”
          Exemple de portaluri populare  www.online.ru

      Locatii corporative.
      Site-uri corporative – asigura prezenta virtuala a firmelor si ofertele acestora în Internet.
      Ele se împart în:
      • de publicitate
      • de informatii
      Locatii comerciale.
      Site-uri comerciale – locatii ce ofera utilizatorilor servicii, de la vânzarea marfurilor, pâna la organizarea operatiunilor financiare. Ele realizeaza procese de afaceri de categoria:
      • B2B – organizarea afacerilor între întreprinderi;
      • B2C – vânzarea marfurilor consumatorilor finali;
      • C2C – corelatia între persoane fizice (consumatori finali).
      Structura unei pagini din cadrul unui site Web.
      • Elemente de conţinut ale paginilor Web  
      O pagină web poate conţine:
      • texte în cele mai diferite formate (forme, mărimi, culori, poziţii etc.)
      • imagini (fişiere cu formatele .gif, .jpeg, .png ş.a.)
      • audio (fişiere în formatele .mid, .wav ş.a.)
      • conţinut multimedial interactiv care, pentru a fi văzut şi utilizat, necesită de obicei un plugin ca de ex. cu formatul Adobe Flash sau Adobe Shockwave
      • miniaplicaţii (aşa-numite "applets") – subprograme care rulează la chemarea paginii şi care deseori oferă filme, imagini, interacţiune şi sunete.
      Paginile web mai pot conţine şi elemente care nu sunt făcute pentru a fi afişate de browser, cum ar fi:
      • scripturi (de obicei în formatul JavaScript), care adaugă paginii funcţionalitate suplimentară (de exemplu creează efecte vizuale sau verifică datele introduse intr-un formular web),
      • meta-etichete – furnizează informaţii despre pagină, instrucţiuni pentru roboţii motoarelor de căutare, etc. Cuvintele cheie şi celelalte descrieri din meta-etichete ajută motoarele de căutare să catalogheze pagina corect şi, în cazul acţiunilor de căutare, să ofere rapid informaţii şi rezultate.
      • foi de stil (aşa-numite "Cascading Style Sheets" sau "CSS"), care stabilesc modul cum este formatată pagina
      • comentarii
      • Atenţie, paginile web mai pot conţine şi aşa-numiţi viruşi informatici precum şi alte funcţiuni dăunătoare (maliţioase) dar greu de văzut/recunoscut.



       
        Puteti consulta site-urile:
        http://ro.wikipedia.org/wiki/Pagin%C4%83_we
        http://www.e-scoala.ro/referate/informatica_dezvoltarea_siteurilor_web.html


        Tema de studiu acasa: Propun discutiei pe blog, in sectiunea comentarii, urmatoarele subiecte: 
        1. Ierarhia paginilor în cadrul site-ului Web  
        2. Sistemul de link-uri, pagina de start. 
        3. Cerinţe de prezentare a informaţiilor intr-o pagina Web: conţinut, acurateţe, lizibilitate, design, conformitate cu cerinţele proiectului. 

          12 comentarii:

          1. Stimati elevi astept opiniile d-voastre.

            RăspundețiȘtergere
          2. La ce se refera ancorele catre care facem legaturi?

            RăspundețiȘtergere
          3. Denise:O legatura are doua capete numite ancore. Link-ul porneste de la ancora sursa si indica spre ancora destinatie care poate fi orice resursa Web (un document HTML, un element din interiorul unui document HTML, o imagine, un clip, un sunet, un program). Si se realizeaza cu ajtutorul atributului "HREF".

            RăspundețiȘtergere
          4. Sistemul de linkuri interne poate fi definit ca fiind metoda prin care linkuri din site-ul tau fac trimitere catre alte pagini din interiorul site-ului. Un sistem bun de relationare intre paginile site-ului este necesar pentru o navigare usoare in interiorul site-ului.

            RăspundețiȘtergere
          5. Imi place ca sunt printre voi elevi care stiu multe lucruri, ar fi bine sa facem un concurs cu premiu note de 10, cei care sunt cei mai activi pe blog, cei care ofera solutii si sfaturi corecte.

            RăspundețiȘtergere
          6. Sunt de acord cu dumneavoastra asa ne reamintim notiuni importante.

            RăspundețiȘtergere